Skoči na vsebino

Hodili smo po grebenu Ljubeljščice

Na eno prelepo sončno nedeljo, 12. junija 2022, sva z Robijem organizirala pohod za 23 člansko skupino planincev po grebenu Ljubeljščice.

Zgodaj zjutraj se zberemo v Domžalah in se odpeljemo po AC proti Tržiču in naprej do platoja na mejnem prehodu Ljubelj. Od tu se peš usmerimo na stari Ljubelj, ki ga po slabi uri tudi dosežemo. Od tu se usmerimo na greben Ljubeljščice, po katerem poteka grebenska stara graničarska pot in na katerem je eden od vrhov tudi 1.503m visok vrh Povna Peč nad predorom Ljubelj.

Nadaljujem po grebenu, kjer poteka neoznačena zavarovana pot. Sam greben sprva poteka po gozdu, kasneje pa se svet spremeni v skalnato prepadno področje in je za prečenje potrebna varovalna oprema (čelada, pas in samovarovalni komplet, ter znanje uporabe). Nekateri deli so na obe strani prepadni, a izjemno razgledni, pot pa poteka ves čas po meji z Avstrijo.

Kmalu naletimo na prve jeklenice in se spustimo nekaj metrov nižje. Zatem prečimo melišče, pri katerem je potrebno paziti zaradi občasnega padajočega kamenja. Po prečenju prispemo pod steno, na katero vodi z jeklenicami in klini varovana pot navzgor. Sledi še kratek spust pod Triangel, ter zadnji vzpon na Vrh Ljubeljščice 1.705m ali tudi imenovanim Trije Angeli (Triangel).

Od tu se spustimo na vrh Spodnjega plota od koder se lepo vidi cel greben Begunjščice, ter obe zelo zahtevni zavarovani poti na omenjeni vrh. Zatem sledi še spust mimo koče na Zelenici do izvira Završnice in Koče pri izviru Završnice.

Po predahu se nas nekaj odpravi še na naš najvišji današnji cilj, 1.797 m visok Srednji Vrh, ki je obenem tudi izjemen razglednik na greben Begunjščice, Stol, Vrtačo, pa vse do Košute in Bleda.

Pri povratku nas pot vodi mimo Zelenice nazaj na mejni prehod Ljubelj, kjer zaključimo naš izjemno zanimiv in razgiban pohod, ter se veseli, zadovoljni in rahlo utrujeni vrnemo domov.

Zapisal: Matjaž Škulj
foto: udeleženci ture

ALBUM1 Škulj

ALBUM2 PDD

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja