Skoči na vsebino

Pot: otroška planinska pot

Potek
Jelšev konfin (1230 m)–Gojška planina–Mala planina–Rupova dolina–pod Poljanskim robom–Domžalski dom na Mali planini (1534 m)
Lahka označena in deloma neoznačena pot, za katero bomo porabili približno eno uro.

Izhodišče sta parkirišči pri Jelševem konfinu (iz Domžal 34 km) ob cesti Kranjski Rak– Rakove ravni–Planina Kisovec. Smerokazni steber z napisom Jelšev konfin se nahaja na začetku planinske poti na desni strani ceste proti planini Kisovec. Priključimo se planinski poti, ki iz Krivčevega od gostilne Pri Jurčku (v dolini Črne) vodi čez Podkrajnik, Gojško planino na Malo planino. Začnemo ob cesti Kranjski Rak–Kisovec kjer je veliko parkirišče.

Smerokaz nas usmeri po nadelanih stopnicah desno v sprva redek gozd nizkega, mladega smrečevja. Pot se vije naprej skozi bukov gozd, prečimo gozdno vlako, izmenjujejo se strmejši koreninasti in položnejši utrjeni deli. Pot ves čas vodi proti desni na Gojško planino: dosežemo jo s prehodom ograje z značilno vhodno vetrnico. Sledi ozek prehod ob skalni griči, ki otrokom pogosto služi za okušanje plezanja. Tik pred izhodom iz gozda se pot kolovozno razširi in stopimo na prostrano območje Gojške planine s pastirskimi stanovi na levi in lepim lesenim znamenjem Križanega.

Od viharnika s smernimi tablami ob kalu se obrnemo proti zahodu, po krajšem vzponu prečimo in za seboj zapremo kovinsko pastirsko leso (Udetov plot) in v zmerni strmini dosežemo odprti, a mehki rob Male planine. Stopamo po udobni travni ruši.

Na levi strani sredi odprte Male planine zagledamo z nizkimi smrekami poraščeno kamnito površje – kamniti gozd (poiščemo bajna bitja). Vrnemo se na planinsko pot (zimske markacije na visokih drogovih) in se po desni strani mimo največjega kala (Makovka, ki ima obliko srca) usmerimo naravnost v pregib pobočja, kjer nekoliko nad dnom na desni strani stoji Jarški dom. V dnu, tik ob robu pregiba, pod Grlom, na levi strani stojijo Vrata, dva pokonci stoječa skalna roglja.

Za roglji poiščemo neoznačeno pot, ki pelje v levo po izohipsi v smeri pastirskih koč Malega Stanu. Za kočami poiščemo spominsko ploščo padlega bombnika B-17. Od spominske plošče se usmerimo proti zahodu v dno Rupove doline (podolgovata vrtača pod Poljanskim robom).

Dvignemo se v levo dokler ne dosežemo označene planinske poti. (Priključimo se poti, ki iz Stahovice pelje mimo Svetega Primoža na Veliko planino.)
Držimo se široke kolovozne poti, na levi strani je kamnita želva, naravnost naprej vzdolž Poljanskega roba dosežemo vrh uravnave, kjer se odpre pogled na Veliko planino s kapelo svete Marije Snežne (naravnost) in Domžalski dom (na desni).

Nadaljujemo v smeri ograje in tik pred ograjo zavijemo desno čez pašnik do oskrbnega kolovoza, ki nas pripelje do dvorišča Domžalskega doma na Mali planini (1534 m).

Otroška planinska pot na Malo planino vodi mimo petnajstih izletnikov, postaj, točk izostrene pozornosti, ki so povezani v gibalno, raziskovalno, čutno in pokrajinsko gorniško doživetje:
1 Hoja
12 Rupovka – odprta vrtača
13 Želva
14 Živali
15 Bajta dovjega moža/Domžalski dom na Mali planini (1534 m)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja