Skoči na vsebino

Poročilo s pohoda: Menina

14.07.2019 Prečenje Menine planine z ogledom Božične jame Kot je v zadnjih tednih v “vremenarski” navadi se je za konec tedna tudi tokrat iz ure v uro spreminjala vremenska napoved, ki je kazala v petek lepo vreme za nedeljo, v soboto popoldan pa že možne nedeljske popoldanske plohe in nevihte med 14:00 in 18:00 uro. Skoraj je že kazalo da bom v soboto popoldne odpovedal turo, saj je spričo spreminjajoče vremenske napovedi kar nekaj članov odpovedalo udeležbo (se je pa ostalim toliko bolj smejalo ko smo turo izpeljali), pa sem si vseeno premislil in si rekel da nekaj kapelj nas pa že ne bo ustavilo, še posebej ker sem jo že enkrat odpovedal in ker smo imeli prijazno povabilo Meninske legende in jamarja jamarskega kluba Tirski zmaj Rafka Žerovnika da nas popelje in nam razkaže eno izmed več kot 30 jam na Meninskem pogorju, Božično jamo ki sta jo Rafko in Ivo odkrila pred Božičem leta 2016. Skratka zgodaj zjutraj se dobimo v Domžalah in z avtobusom krenemo čez Kamnik preko Črnivca do Gornjega Grada, kjer pričakamo Rafka. Ker je jama dokaj visoko in je gozdna pot lepo prevozna se do izhodišča odpeljemo in s tem privarčujemo debelo uro časa. Avtobus zatem odide saj nas bo pozno popoldne pobral v Golicah v Tuhinjski dolini. Od tu vodenje prevzame Rafko in nas popelje po ozki strmi lovski stezici pod ostenje Grebena, kjer se nahaja Božična jama. Vhod v jamo je presenetljivo ozek in dokaj težko dostopen kar pa ne predstavlja preveč težav, notri se jama razširi in je dokaj velika. Naj omenim da je jama na ogled le z jamarji, drugače pa je zaklenjena. Zatem nadaljujemo mimo Kamre, Trpezarije, Ringla, Sandrove koče, na Rovni kjer naredimo kratek postanek. Sledi še sprehod mimo črede krav in konjev , ter še ene jame ( Jespa) do koče na Menini planini kjer naredimo skupinsko fotografijo, se okrepčamo, počakamo da pade pet ali šest kapelj dežja točno ob 14:00, se poslovimo od Rafka ter se mu zahvalimo za vodenje, ter odkorakamo naprej proti Vivodniku, katerega dosežemo že po 20 minutah. Povzpnemo se še na stolp, si ogledamo razgled po okolici ki so na vzhod bili kar v redu, med tem ko je v Tuhinjski dolini pa proti Vranskem močno nalival dež. Skratka k sreči nas ni ujel. Od stolpa nadaljujemo po prelepem smrekovem gozdu na Tuhinjsko stran in že po slabih pol ure se nebo ponovno zjasni in posveti sonce. počasi tako prikorakamo v Tuhinjsko dolino v vas Golice k Petrolovi bencinski črpalki, kjer nas spet pobere avtobus in nas odpelje vesele, zadovoljne in polne lepih vtisov in spominov nazaj v Domžale. Za super izkoriščen dan se lepo zahvaljujem vsem udeležencem ture, bili ste krasni pohodniki, Robiju za pomoč, Arrivi – Kam bus za prevoz in pa Rafku Žerovniku za strokovno vodenje v jamo. Matjaž Škulj Foto: udeleženci ture ALBUM

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja