Poti

poti-naslov

Planinske poti, katerih skrbnik je Planinsko društvo Domžale, so športni objekti namenjeni športno rekreativni dejavnosti obiskovalcev. Skrbimo za planinske poti, ki tvorijo obhodnico Domžalske poti spominov (zahodni obronki Posavskega hribovja) in za planinske poti na območju gorske skupine Velike planine in Konja v Kamniško-Savinjskih Alpah.

Planinske poti ureja Zakon o planinskih poteh. Namenjene so izvajanju športno rekreativne dejavnosti za vse starostne, spolne in socialne skupine obiskovalcev, dostopne so v vseh letnih časih in deležne prostočasnega obiska vsak dan, ob koncu tedna in med dopustom.

Del sredstev za vzdrževanje planinskih poti namenja Občina Domžale iz sredstev razpisa za sofinanciranje večjih vzdrževalnih del na športnih objektih v občini Domžale.

Markacijski odsek Planinskega društva Domžale skrbi za označevanje in vzdrževanje dobrih 50km planinskih poti ter za Domžalsko pot spominov – obhodnico na našem področju.

številka poti

potek planinske poti skrbnik poti kategorija dolžina poti v m
49 Kamniška Bistrica–Presedljaj–Korošica Alojz Pirnat, Sašo Egete lahka

8.376

51 Stahovica–Sveti Primož–Pasja peč–Domžalski dom na Mali planini Jože Petarka, Alojz Pirnat lahka

10.163

53 Smrečje–Podkrajnik–Gojška planina–Domžalski dom na Mali planini Jože Petarka, Aleš Kermauner lahka

4.926

55 Podkrajnik–Kisovec–priključek na pot 51 nad Pasjo pečjo Jože Petarka, Aleš Kermauner lahka

1.755

52.675

Domžalska pot spominov

Na koncu poti

Nekoč je tod vodila pot,
A zdaj stoji mogočen plot
In zoprni psi v imenu ljudi
Lajajo TU ni poti!
Tu nimam kaj iskat,
Tu je zdaj vse privat.

Rozman,  A. 2005: Tih bot dedi. Ljubljana.

Opozorilo: pazljivo in po navodilih po Kamniški Beli

objavljeno ob 28. Avg 2017 v Markacijski odsek, Planinske poti | 1 koment.

Planinsko društvo Domžale skrbi za planinske poti, ki vodijo proti Konju, Kocbekovemu domu na Korošici, Partizanski bolnici v Kamniški Beli ter do slapu Orglice (Orličje). Začetni del teh poti je isti in poteka po dolini Kamniške Bele, kjer trenutno potekajo intenzivna  gozdarska dela. Gibanje v dolini Kamniške Bele je omejeno! Skrbnik poti, PD Domžale, zato prosi vse obiskovalce, da spoštujejo opozorila ter se dosledno držijo opozoril in navodil gozdnih...

S planine Kisovec varneje na Malo planino

objavljeno ob 27. Avg 2016 v Markacijski odsek, Planinske poti | ni koment.

Petek, 12. avgusta 2016 je bil kot naročeno lep za delavno akcijo na poti s planine Kisovec proti Mali planini, ki je bila že prevečkrat preložena zaradi neugodnega vremena.   S tremi vozili polnimi opreme smo se sedmerica markacistov iz štirih društev Meddruštvenega odbora planinskih društev Kamniško-Bistriškega območja zapeljali na delovišče nad planino Kisovec, kjer nas je že čakalo preko 70 m olupljenih in za vgradnjo pripravljenih macesnov z dodatnimi šestnajstimi štapnami za stopnice. Takoj smo pričeli s prenosom opreme in materiala na delovišče. Aleš (PD Domžale) in Danilo (PD Onger Trzin) sta nato odšla na postavitev drogov s smernimi tablami na in nad sedlo Kisovec, enega na križišče nad Kisovcem in enega pod Malo planino na križišču nad Peski.   Zdravko (načelnik markacistov PD Kamnik) je soliral na verižni motorni žagi, Rajko – Bibita (načelnik markacistov PD Bajtar Velika planina) pa se je izkazal pri montaži bočnih zaščit in stopnic – tudi »kitajski« žeblji so šli v premalo zavrtano luknjo. Boštjan (PD Kamnik) je upravljal z vrtalnikom in udarnim kladivom ter pomagal pri montaži bočnih zaščit in stopnic, Jože (PD Domžale) pa se je posvečal zemeljskim delom ter podpori monterjev. Jaz, kot vodja akcije, sicer član PD Domžale, sem od vseh naštetih specialnosti, ki so bile potrebne za izvedbo celote, verjetno požel največ odobravanja, ko sem na delovišče dostavil malice. Na celotni trasi je bilo na koncu izvedenih blizu 56 m bočnih zaščit, blizu 15 m kanalov za odvodnjavanje ter 16 stopnic. Za pritrditev vsega naštetega je bilo porabljenih 24 macesnovih in 60 nagnojevih količkov, na mestih kjer je bila skala preveč kompaktna je bilo vgrajenih še šest klinov za lesena varovala, naklesanih pa je bilo tudi nekaj stopnic. Kdor je že kdaj prisostvoval podobnim akcijam, bo vedel da je tolikšno količino vgrajenega materiala zelo težko vgraditi v enem dnevu. Prvotni načrt je zato predvideval dva delovna dneva, a smo s pomočjo velike prizadevnosti in delovne vneme vseh zgoraj naštetih akcijo zaključili v enem samem dnevu. Vso potrebno orodje in ostalo mašinerijo smo v vozila pospravili, ko je sonce že zašlo.   Za zaključek smo bili v Domžalskem domu na Mali planini deležni slastne večerje, ki se je lepo prilegla po celodnevnemu delu. Upam, da nam tudi v naslednjem letu uspe izvesti kakšo skupno akcijo v okviru markacistov našega meddruštvenega odbora planinskih društev, saj posamezna društva težko razpolagajo s kadrom, ki lahko izvede tako ali podobno akcijo. Zapisal in fotografiral Alojz Pirnat, vodja odbora za planinske poti MDO PD...

Odprta pot na Veliko planino

objavljeno ob 11. Feb 2014 v Planinske poti | ni koment.

Sporočamo, da je odprta pot na Veliko planino in sicer pot: Ravne – Gojška planina – Velika planina. Stanje poti je običajno za zimski čas. Cesta po dolini Črne je polna polomljenega vejevja, ko pa zavijemo proti Kranjskemu raku, se vse spremeni ni več požleda in ne polomljenih vej. Parkiranje je možno na Ravneh, cesta je normalno prevozna. Na peš poti proti Gojški planini ni nobenih ovir ali porušenih dreves. Na planini pa je kot v pravljici, snega le toliko da je planina pobeljena, le kak zamet je za pregazit. Ne priporočamo pa poti na planino iz Stahovice mimo Primoža, saj pot še ni urejena in odprta za pohodnike. Janez...

read more

Zaprtje večine planinskih poti v Sloveniji

objavljeno ob 7. Feb 2014 v Markacijski odsek, Planinske poti, Vodniški odsek | ni koment.

Izredne vremenske razmere v Sloveniji v zadnjih dneh so botrovale žledu in predvsem na območju Julijskih Alp tudi velikim količinam novozapadlega snega, zato je v gozdovih in drugih območjih zaradi žledoloma in snegoloma velika količina podrtega drevja. Naravna nesreča je med drugim povzročila tudi ogromno škodo na planinskih poteh, saj so le-te zaradi velike količine podrtega drevja neprehodne (in bodo popolnoma ali delno neprehodne precej časa), zadrževanje na teh območjih pa bo še nekaj časa smrtno nevarno. Planinska zveza Slovenije tudi na priporočilo Uprave za zaščito in reševanje RS, da se naj ljudje ne odpravljamo v gozdove, do nadaljnjega zapira vse planinske poti na prizadetih območjih. Ko se bodo razmere umirile, bodo planinska društva, skrbniki planinskih poti, z markacisti PZS pregledala planinske poti in nam sporočila, ali so poti že varno prehodne. Vse do tedaj bodo posamezne planinske poti zaprte. Seznam ponovno odprtih planinskih poti na prizadetih območjih bomo ažurno objavljali na spletnem mestu PZS, http://stanje-poti.pzs.si. Vir:...

Markacijska akcija na Korošici

objavljeno ob 24. Jun 2013 v Markacijski odsek, Planinske poti | ni koment.

V soboto 22. junija 2013 smo domžalski markacisti v sodelovanju z markacisti PD Kamnik in PD Bajtar, očistili velik del poti s Presedljaja proti Korošici. Pot je vsako leto zelo zaraščena z ruševjem, zato jo je treba večkrat čistiti in razširjevati. Tokrat je bil v delu predvsem odsek okoli Čohalnice. V povsem poletnem dnevu se je osem markacistov moralo kar dobro potruditi, da je pot očistilo toliko ruševja, da je zdaj normalno prehodna. Vsem udeležencem PD Domžale, PD Bajtar in PD Kamnik se najlepše zahvaljujemo za vso prispevano pomoč!...

Prvenstvene smeri

objavljeno ob 4. Jun 2013 v Alpinistični odsek, Planinske poti | ni koment.

Kronološki pregled prvenstvenih smeri, ki nosijo v imenu besedno zvezo Domžale: Domžalska grapa v vzhodni steni Brane (2253 m, Kamniško-Savinjske Alpe) Stane Klemenc in Slavko Šikonja (19. 3. 1972) Domžalska smer v severni steni Kompotele (1989 m, Kamniško-Savinjske Alpe) Silvo Karo, Stane Klemenc, Borut Veselko in Janez Vodlan (9. 9. 1978) Domžalska smer na Domžale Fjeld (3340 m, Grenlandija) Stane Klemenc, Janko Kos (10. 6. 1981) Domžalska smer v steni Glavica od trapa, Mala Paklenica (Hrvaška) Janez Jeglič, Silvo Karo in Borut Veselko (27. 11. 1981) Domžalska varianta Bramove v Paklenici (Hrvaška) Janez Jeglič, Silvo Karo, Jožko Sitar in Borut Veselko (30. 11. 1981) Domžalska smer v steni Spearhead, High Rocky Mountains (Colorado, Združene države Amerike) Janez Jeglič in Silvo Karo (28. 6. 1982) Domžalska smer v Paklenici (Hrvaška) Janez Jeglič in Silvo Karo (28. 6. 1983) Domžalska smer v Rzeniku (1833 m, Kamniško-Savinjske Alpe) Janez Jeglič in Silvo Karo (12. 7. 1987) Tržiško-domžalska smer (TR-DO) v Planici (Julijske Alpe) Primož Hostnik in Andrej Pečjak (28. 1. 2003)  ...

Pot: Golice – Menina planina

objavljeno ob 30. Maj 2013 v Markacijski odsek, Planinske poti | ni koment.

S križišča v neposredni bližini izhodišča, se usmerimo na cesto v smeri vasi Golice, tja pa nas usmerjajo tudi planinske table za Dom na Menini planini. Pot nas sprva vodi po vzpenjajoči asfaltni cesti, nato pa nas le ta pripelje v že omenjeno vas. Tu nas za drugo hišo v vasi markacije usmerijo desno na nekoliko bolj strmo cesto, ki se že po nekaj metrih konča za omenjeno hišo. Nadaljujemo po markiranem kolovozu, ki se vzpne ob dvorišču, nato pa nadaljujemo po dobro označeni poti, ki se vzpenja čez številne pašnike. Višje pot preide v pas gozda, mi pa ji na vseh razpotjih sledimo za oznakami Menina planina (večinoma so le table brez napisa). Pot občasno preči kakšno gozdno cesto, sicer pa večinoma poteka po kolovozih oz. traktorskih vlakah. Čez čas nas pot pripelje do spomenika NOB, ob katerem je korito z vodo, mi pa tu nadaljujemo ostro levo, po še naprej razmeroma dobro označeni poti. Višje nas pot pripelje do nekoliko širše gozdne ceste, katero pa le prečimo in vzpon nadaljujemo v smeri proti Domu na Menini planini (levo Tuhinj, desno Biba planina). Pot naprej postane nekoliko težje sledljiva, a če pazljivo sledimo markacijam, z orientacijo ni večjih težav. Višje pridemo na pašna območja Menine planine, mi pa nadaljujemo po za spoznanje slabše markirani poti v nam že znani smeri. Nekoliko naprej se pot za kratek čas strmeje vzpne, nato pa se skoraj povsem položi in nas naprej vodi čez prijetna, deloma travnata pobočja. Po nekaj minutah nadaljnje hoje pa pridemo na označeno razpotje, kjer nas oznake za Vivodnik usmerijo desno na strmo stezico, po kateri v dveh minutah prispemo na vrh, sredi katerega stoji manjši razgledni stolp. Okvirni čas hoje: 2:45h. Vir:...

Pot: Trnovče – Dupeljne – Kolovec – Rudnik

objavljeno ob 30. Maj 2013 v Markacijski odsek, Planinske poti | ni koment.

Iz Radomelj po cesti do Rudnika, kjer na koncu vasi poiščemo začetek markirane poti, ki nas v zložnem vzponu pripelje do kmetije Čeh. Od tam se spustimo v dolino Rovščice, kjer se na nasprotnem bregu vzpnemo do razvalin gradu Kolovec. Od gradu nadaljujemo pot do Partizanske bolnice Triglav oziroma Lukove bolnice. Od bolnice se vzpnemo do vasi Dupeljne od koder nadaljujemo pot skozi vas Obrše do Trnovč, kjer se priključimo Rokovnjaški planinski poti. Iz vasi Trnovče vodi pot po asfaltirani cesti proti zahodu do vasi Obrše in naprej do vasi Dupeljne. Pot pri smerni tabli skrene rahlo v desno in se nato kmalu spusti navzdol v gozd do Partizanske bolnice Triglav oziroma Lukove bolnice (ta je dobrih 5 min stran od markirane poti). Pot kmalu preide v kolovoz iz katerega nas v desno usmeri smerna tabla. Skozi smrekov gozd po grapi dosežemo makadamsko cesto, ki nas pripelje do kmetije Čeh. Del Domžalske poti...

Pot: Domžale – Tabor – Sv. Trojica

objavljeno ob 30. Maj 2013 v Markacijski odsek, Planinske poti | 2 komentarja

Začetek Domžalske poti spominov je pri spomeniku NOB v parku pri Pošti Domžale, Ljubljanska cesta 74. Iz središča Domžal, kjer sta tudi železniška in avtobusna postaja, krenemo mimo blagovnice Vele po Ulici Matije Tomca in Miklošičevi ulici do mostu čez Kamniško Bistrico, ki je namenjen pešcem in kolesarjem. Na levem bregu Kamniške Bistrice je kamniti spomenik talcem. Ob vznožju Šumberka nadaljujemo do začetka Trim steze, kjer naletimo na markacije in začetek Domžalske poti spominov. Markacijam sledimo čez zahodni in severni del Šumberka do spomenika trem talcem, tu previdno prečkamo cesto Domžale–Podrečje (prehoda za pešce žal ni), nadaljujemo po kolovozih (južno od vrha 353 m visoke Tičnice) do razgledne točke nad avtocesto Ljubljana–Blagovica, ki jo prečkamo v podhodu. Nadaljujemo do povezovalne makadamske ceste Domžale–Krumperk, ki jo prečkamo in se pri znamenju vzpnemo po gozdni poti do Tabora. Cerkev svete Kunigunde na Taboru dosežemo iz Domžal v uri in pol. Cerkev obdajajo ostanki obrambnega zidu, ki je varoval okoliške prebivalce pred Turki. Za cerkvijo na severni strani je kmetija, za njo pa nas markacije vodijo skozi gozd po markirani poti (tu gresta Ljubljanska mladinska pot in Domžalska pot spominov, zato je lahko slediti markacijam, ki imajo poleg rdeče-belega kroga še črki M ali D) v vas Brdo. Iz Brda nadaljujemo pot po asfaltirani cesti (na desni strani so globoke vrtače) do odcepa makadamskega kolovoza za Oklo (partizanski spomenik). Z Oklega sevzpnemo do razvalin Judeževe domačije, prečkamo travnik in se spustimo do asfaltirane ceste pod vasjo Žeje. Pot nadaljujemo po asfaltirani cesti mimo Gasilskega doma v Žejah, čez zaselek Uševk (pri Rožičevi domačiji je vpisna knjiga in žig) v vas Sv. Trojica, ki je najvišje ležeče naselje v občini Domžale. Vrh Trojice (553 m) je oddaljen le nekaj minut hoje iz vasi proti severu, ponuja pa nam lep razgled: od severa proti vzhodu so Kamniške-Savinjske Alpe, Menina planina in Zasavsko hribovje, na jugu Janče in Krim, na zahodu pa Polhograjsko hribovje, Rašica in Lubnik. Ko se naužijemo razgleda nadaljujemo pot po cesti proti jugovzhodu. Na levi strani nas spremlja razgled na Moravško dolino z Limbarsko goro, pred nami pa je gozdnati hrbet Murovice. Pridemo na preval Konfin s počitniškimi hišami (kapelica z dvema lipama, na vzpetini severno od ceste je izjemen pogled na Kamniško-Savinjske Alpe), kjer se priključimo Moravški planinski poti. Desno navzdol proti jugu gre steza v Dolsko. Pot na Murovico gre ob robu travnika v gozd, kjer po krajših strmejših odsekih dosežemo vrh z vpisno knjigo in zvončkom želja. Iz Domžal 4 h 30 min. Del Domžalske poti...

Pot: Kranjski Rak – Mala planina

objavljeno ob 30. Maj 2013 v Markacijski odsek, Planinske poti | ni koment.

Na Kranjskem Raku (dosežemo ga po asfaltirani cesti s Črnivca ali iz Podvolovljeka) pogledamo veliko informativno tablo na prelazu Volovljek in gremo po cesti proti Veliki planini petdeset metrov. Tam nas smerna table usmeri v levo, strmo navkreber v pobočje Velike griče. Po 30 minutah hoje dosežemo manjšo uravnavo, imenovano Rakove ravni. Po cesti mimo kamnoloma in do prvega ovinka, tu se spet strmo vzpnemo v levo mimo treh počitniških bajt (odpre se lep razgled proti Kranjski rebri in Lepenatki) do stika s planinsko potjo, ki pride s planine Marjanine njive, 1300 m visoko (v bližini je zbiralnik vode). Po uhojeni poti (nekoč je bil to oskrbovalni kolovoz za planinske koče na Mali planini) zložno skozi gozd do roba Gojške planine (pri znamenju se z leve priključi poti iz doline Črne od Jurčka). Desno od pastirskih koč navkreber do žične ograje, kjer se začne pašno območje Male planine. Kratek vzpon do travnate uravnave, ki nas pripelje pod Jarški dom (na desni strani kakšnih 20 m nad nami) od koder po krajši grapi dospemo do izrazitega roba, kjer je bila nekdaj zgornja postaja tovorne žičnice (na tem mestu je elektro transformator). Do Domžalskega doma je manj kot pet minut zložne hoje. Nezahtevna označena pot. 1.30...